Witamina D
fakty i mity

 

Witamina D – FAKTY

#1 FAKT

Witamina D jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu

Witamina D wpływa na funkcjonowanie wielu układów. Uczestniczy w procesach regulacji gospodarki mineralnej, które decydują o prawidłowej pracy układu kostno-stawowego. Wpływa korzystnie na pracę układu odpornościowego, który chroni nas przed rozwojem infekcji. Zapewnia ona prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego do późnej starości. Działanie witaminy D zostało potwierdzone wieloma badaniami, które udowodniły, że jest niezbędna.

#2 FAKT

W Polsce powszechny jest niedobór witaminy D

W Polsce, podobnie jak w wielu krajach naszej strefy klimatycznej, stwierdzany jest niski poziom witaminy D. Wynika to z małej ilości dni słonecznych w roku, ale również z krótkiego czasu, jaki spędzamy wystawiając się na promieniowanie słoneczne. Powoduje to niedostateczne endogenne wytwarzanie witaminy D w skórze. Również spożywanie ryb, czyli bogatego źródła witaminy D, nie jest popularne w naszym kraju. W efekcie szacuje się, że 90% populacji Polski cierpi na niedobór witaminy D.

#3 FAKT

Witamina życia – poprawia jakość życia osób w wieku powyżej 65 r.ż.

U osób po 65 r. ż, gdy spada endogenna synteza witaminy w skórze, utrzymanie prawidłowego poziomu witaminy D, poprzez dostarczenie odpowiedniej jej ilości w diecie lub poprzez suplementację, jest niezbędne. Udowodniono, że witamina D wzmacnia kości, jak również i układ mięśniowy. Powoduje to zmniejszenie ryzyka upadków oraz złamania szyjki kości udowej.

Witamina D – MITY

#1 MIT

Poziom witaminy D w organizmie

Poziom witaminy D, pozyskiwanej na drodze endogennej syntezy w skórze, podlega procesom regulującym organizmu. Uzupełnianie poziomu witaminy D poprzez spożywanie pokarmów w nią bogatych, jest zwykle niewystarczające i z tego powodu jej stężenie we krwi nie osiąga poziomu toksycznego. Suplementacja gotowymi preparatami, jest również bezpieczna, jeśli opiera się na prawidłowym dawkowaniu. Dla osób dorosłych standardową dawką w suplementacji jest od 1000 do 2000 jednostek witaminy D na dobę.

#2 MIT

Ilość pozyskiwanej witaminy D z naturalnych źródeł jest zawsze wystarczająca.

Naturalne źródła witaminy D to: promieniowanie ultrafioletowe, które wzbudza jej syntezę w skórze oraz dieta bogata w ryby morskie. Niestety, zwykle nie możemy w naturalny sposób dostarczyć odpowiedniej ilości witaminy D. Coraz więcej czasu spędzamy w pomieszczeniach, bez ekspozycji na promieniowanie słoneczne, używamy kremy z filtrami UV, po 65 r.ż. spada synteza witaminy D w skórze, a ryby goszczą na naszych stołach zdecydowanie zbyt rzadko.

#3 MIT

Długie opalanie zwiększa poziom witaminy D.

Do wytworzenia endogennej witaminy D w skórze, wystarczy przebywanie na słońcu przez ok. 30 minut w ciągu dnia, oczywiście z odkrytą dużą powierzchnią ciała. Długie opalanie powoduje zbrązowienie, co zmniejsza jej syntezę w skórze a dodatkowo może być przyczyną rozwoju nowotworów skóry.

BEZ ZOBOWIĄZAŃ DO DALSZYCH ZAKUPÓW!

Natural Pharmaceuticals

Wypróbuj za darmo
30-dniowy zapas
witaminy D

Oryginalny Norweski Produkt

Zamawiam miesięczny zapas
suplementu diety Witamina D+

ZA DARMO

 

Pokrywając jedynie koszty związane z przesyłką w wysokości 9,95 zł

 

Zgadzam się na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej i telefonicznej

 Tak Nie

.